واکس برای چرم

واکس برای چرم


انتخاب واکس برای کفش چرم شما همانطور که خیلی راحت است در مقابل پیدا کردن یک واکس برای چرم کاری دشوار است شما زمانی می توانید از کفش های چرم خود بخوبی مراقبت کنید که منبع تغذیه عالی برای آن تهیه کنید و به درستی این تغذیه رو به کفش های خود اعمال کنید.
از جمله مزیت هایی که واکس خوب به کفش شما می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    چرم شما را ضد آب می کند
2.    اقلام چرمی شما را براق می کند(غلظت بالای واکس های جامد موجود در واکس باعث می شود تا درخشندگی اجناس چرمی شما افزایش یابد.)
3.    چرم را انعطاف پذیر می کند(بسیار مهم است که مطمئن شوید چرم شما انعطاف پذیر است تا خشک نشود و ترک نخورد.)
4.    قابلیت تنفس را حفظ می کند(قابلیت تنفس چرم باید همیشه حفظ شود تا استفاده از چرم لذت بخش و راحت باشد.)
5.    واکس چرم مقاومت عمومی چرم را افزایش می دهد(علاوه بر تمام کارهایی که واکس چرم برای کالاهای چرمی شما انجام می دهد، به طور کلی به چرم کمک می کند تا در برابر خراش، ترک و پوسیدگی خشک مقاومت کند.)
واکس های موجود در بازار
•    واکس های جامد
وقتی اسم واکس به میان می‌آید تصویر قوطی‌های دایره ای شکل قدیمی در ذهن همه ما نقش می‌بندد. دقیقا واکس جامد همین نوع از واکس است و به وسیله یک اسفنج یا فرچه پولیش روی سطح کفش پخش می‌شود. این نوع از واکس بهترین انتخاب برای کفش چرم است.
•    واکس‌های مایع
این نوع از واکس‌ها برخلاف واکس‌های جامد فقط جلا دهنده هستند و به حفظ کیفیت کفش چرم کمکی نمی‌کنند. واکس‌های مایع به صورت اسفنج هایی که حاوی واکس مایع است در بازار وجود دارد این مدل از واکس در انواع جیبی نیز وجود دارد و برای زمانی که بیرون از منزل هستید و امکان استفاده از واکس جامد را ندارید مناسب است.
•    واکس اسپری
واکس‌های اسپری یکی از راحت ترین نوع واکس‌ها هستند. با واکس اسپری کفش‌هایتان در مدت زمان کمتر از یک دقیقه واکس زده می‌شود زیرا کافی است واکس را روی کفش اسپری کنید.
•    واکس‌های کفی
این نوع از واکس‌ها به تازگی به بازار عرضه شده است و به صورت اسپری هستند. با اسپری کردن واکس، کف ها روی کفش قرار می‌گیرند و پس از چند دقیقه با یک پد قابل پاک شدن هستند. واکس‌های کفی نیز فقط جلادهنده کفش هستند و در حفظ کیفیت چرم تاثیری ندارند
نکاتی برای استفاده از واکس جامد برای چرم
امروزه چندین واکس جامد برای کفش های چرم شما آماده در بازار وجود دارد، شما همچنین می توانید واکس های جامد را برای محصولات چرمی خود تهیه کنید.
همیشه قبل از خرید یا استفاده از واکس برای چرم، نوع برچسب مراقبتی را که روی محصول چرمی خود دارید بررسی کنید. لازم است بدانید که این چرم آنیلین، جیر، نوبوک یا چرم رنگدانه است.
قبل از استفاده از واکس جامد برای کفش چرم خود ، حتما گرد و غبار را با یک برس مخصوص واکس که خریداری کرده اید و یا با استفاده از یک پارچه نرم نخی پاک کنید.همچنین می توانید کالاهای چرمی خود با یک مواد شوینده بدون اسیدکاملاً تمیز کنید. 
همیشه قبل از اعمال واکس چرم خود را روی یک تکه چرم نامشخص آزمایش کنید. این به شما این امکان را می دهد که تأثیر واکس را روی چرم کفش خود مشاهده کنید.
در صورت امکان، واکس چرمی را خریداری کنید که با رنگ اجناس چرمی شما همخوانی داشته باشد.
هنگام استفاده از واکس جامد، روی قسمت هایی از اقلام چرمی مانند خم شدن روی کفش و چکمه واکس بزنید.
مطمئن شوید که فقط یک لایه نازک واکس جامد بمالید، مخصوصاً روی قسمتی از چرم که خم شده یا چروک شده است.
با این حال، بهتر است همیشه روی استفاده از واکس جامد روی قسمت هایی از چرم که می خواهید حداکثر محافظت را داشته باشید، تمرکز کنید. این مناطق می توانند بخشی از فرسوده ترین کالاهای چرمی باشند. به عنوان مثال، در مورد کفش، شما می خواهید واکس جامد خود را روی جعبه پنجه و پشت آن متمرکز کنید.
هر زمان که واکس جامد را روی کالاهای چرمی خود می‌زنید، می‌خواهید آن را با یک برس با موی نرم یا یک پارچه نرم بدون پرز بمالید تا گرما و اصطکاک ناشی از برس به ذوب شدن موم‌ها در چرم کمک کند تا از آن محافظت کند.
چرم به عنوان یک ماده نیاز به مراقبت های لطیف و دوست داشتنی زیادی دارد تا ظاهر و احساس لوکس خود را حفظ کند. بنابراین، داشتن درک بهتر از چیستی واکس های چرمی، کاری که برای چرم انجام می دهد می تواند به شما کمک کند به اقلام چرمی خود عشقی که شایسته آن است داشته باشید.

 

;