شناسایی چرم

شناسایی چرم


شناسایی دقیق چرم نیاز به سطحی از تخصص دارد. به طور کلی، چرم تمام دانه دارای دانه های سطحی قابل مشاهده است و کیفیت خوبی دارد.
چرم دانه‌ای تاپ دانه‌های کمی کمتر و سطح صاف‌تری نسبت به دانه‌های کامل دارد. با این حال، در بیشتر موارد، به نظر می رسد که با دانه کامل یکسان است.
چرم بدون دانه به دلیل بافت مصنوعی و سطح بسیار صیقلی که دارد به راحتی قابل شناسایی است. حس بی کیفیتی دارد و فاقد لکه های دانه ای است که از ویژگی های شناسایی چرم پر دانه یا دانه بالاست.


مزایا و ویژگی های کفش چرم:


1.    چرم نفس می کشد.
آیا می دانستید که محصولات چرمی هم نفس می‌کشند؟ یکی از خواص بی نظیر چرم خاصیت تنفس پذیری آن است. به این معنی که چرم مانند یک موجود زنده هوا را تنفس می کند و رطوبت درون را از طریق منافذ ریز خود بازدم می دهد.  البته در این جا منظور از نفس کشیدن این است که محصولات چرم اجازه می‌دهند تا جریان هوا از آن‌ها عبور کند. این موضوع یک ویژگی بسیار عالی برای کفش چرم است، زیرا با ایجاد جریان هوا از بوگرفتن کفش جلوگیری می‌شود.
2.    ضدآب بودن
متخصصان چرم را "چرم آبگریز" و مشتریان نهایی آن را "چرم ضد آب" می نامند. چرم به دلیل ماهیت نفوذپذیری و تنفس پذیری که دارد، هرگز نمی تواند 100% ضد آب باشد بلکه چرم طبیعی در فرآیند پرداخت برای استفاده در محصولات چرم در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات مقاوم می‌شود .لازم به ذکر است منظور از ضد آب بودن محصولات چرمی،  رویه چرم است یعنی قسمت های رویه کفش که مهمترین قسمت کفش را در بر میگیرد از ورود آب به داخل کفش جلوگیری می کند ولی لایه زیرین چرم یا همان لایه داخلی کفش  از آن جهت که پا دچار تعریق می شود رطوبت را در خود جذب می کند و این کار باعث می شود کفش یا لباسمان هیچ گاه بو نگیرد..  اما به یاد داشته باشید فقط به این دلیل که آب نمی تواند وارد شود به این معنی نیست که به لایه بیرونی کفش آسیب نمی رساند. توصیه می شود برای حداکثر کردن طول عمر محصولات، کفش ها را مرتبا با یک ماده دفع کننده آب مانند واکس های نفتی، تمیز و نگهداری کنید.طی مباحث گفته شده چرم که  از دسته مات باشد خاصیت آب گریز بودن را ندارد و برای فصل های بارانی مناسب نمی باشد.
3.    راحتی و دوام
کفش های چرمی راحتی و پشتیبانی از پاهای شما را فراهم می کنند. پیدا کردن کفش مناسب برای جلوگیری از آسیب رساندن به کمر بسیار مهم است. امروزه بشر سلامت بدن خود را فدای پوشیدن کفش های نامناسب  به دلیل تنوع بالا در پوشش کرده است. زیره کفش نقش مهمی رو در سلامت پا دارد. نوع راه رفتن ما انسانها همانند اثر انگشتمان متفاوت است به این منظور ما انسان ها در هنگام راه رفتن نوع قدم های متفاوتی داریم به همین علت میزان دوام یک کفش بستگی به نحوه استفاده ما از آن محصول را دارد.یکی از مهمترین و بارزترین ویژگی کفش چرم دوام آن ها می باشد.
 

;