زمان مناسب خرید کفش

مرغوب ‌ترین و بهترین جنس برای تهیه و تولید کفش، چرم است .چرم طبیعی دارای منافذ طبیعی در بافت خود است و امکان تبادل هوا به بیرون و داخل کفش را فراهم می کند و در نتیجه از بوی بد پا جلوگیری می کند. کفش چرم طبیعی بسیار راحت ‌تر از انواع دیگر کفش‌ است و به همین دلیل، کفش چرم طبیعی برای استفاده‌ ی روزانه مناسب تر و راحت تر است.  محصولات ساخته شده از چرم از طیف وسیعی از لحاظ کیفیت و نحوه تولید برخوردار هستند و لازم است خریداران از نکات ضروری خرید محصولات چرمی آگاهی کاملی را دارا باشند. چرم از جمله متریال هایی است که به دلیل زیبایی، دوام و تنوع بالا به عنوان یکی از بهترین مواد برای تولید انواع محصولات در سطح جهان شناخته می گردد. در ادامه به بررسی زمان و نوع انتخاب کفش می پردازیم.

•    زمان مناسب خرید کفش
بهترین زمان برای انتخاب و خرید کفش پایان روز است. زیرا در طول روز به دلیل گرما، فشار زیاد و استرس اندازه پا کمی بزرگتر می‌شود که اگر اول صبح خرید کفش را انجام دهید، هنگام عصر پای‌تان در آن کفش اذیت خواهد شد.

•    جوراب بپوشید
در فصل زمستان جوراب ضخیم و در فصل تابستان جوراب نازک به پا داشته باشید. در زمان خرید کفش بهتر است جوراب پایتان باشد.

•    کفش هم اندازه با سایز پای خود را انتخاب کنید
در زمان خرید کفش مناسب دقت داشته باشید که کفش مناسب اندازه پایتان را انتخاب کنید زیرا در طول زمان یکی از پاها از آن یکی پا کوچک‌تر یا بزرگ‌تر می‌شود. برای جلوگیری از کمر درد بهتر است به سراغ کفش‌های طبی بروید تا از این مشکل جلوگیری کنید. زیرا کفش‌های دیگر ممکن موجب کمر درد شوند. 

•    انتخاب کفش مناسب پیاده روی
سعی کنید که همیشه کفش مناسب فعالیت خود را بپوشید. به عنوان مثال برای پیاده روی‌های طولانی کفش‌های راحتی و سبک را انتخاب کنید و از پوشیدن کفش‌های سنگین مانند بوت خودداری کنید.

•    قالب ‌بندی کف
از نظر قالب ‌بندی، فضای پنجه کفش باید طوری باشد که به انگشت‌های پا فشار وارد نکند. کفش‌هایی که پنجه آنها باریک است، باعث می ‌شوند، انگشت‌های پا در کفش روی هم بیفتند. این کفش‌ها، انگشتان پا را تحت فشار قرار داده و آنها را بد فرم می ‌کنند.

•    اجزای کفش
بهترین رویه برای کفش، همان رویه چرم طبیعی است رویه کفش: رویه بیشتر کفش‌های موجود در بازار، از دو جنس مختلف است. آنها یا رویه‌ای از چرم طبیعی دارند یا از پلاستیک و چرم مصنوعی تهیه می ‌شو. چرم طبیعی، به علت دارا بودن منافذ طبیعی در بافتش، امکان تبادل هوا میان بیرون وداخل کفش را فراهم آورده و به اصطلاح، باعث تنفس پا می ‌شوند.

•    کفی کفش را با دقت انتخاب کنید
برای داشتن کفش مناسب باید کفشی انتخاب کنید که کفی خوبی داشته باشد و پایتان را اذیت نکند. به عنوان مثال اگر کفشی برای پیاده روی می‌خواهید کفی کفش نباید نازک باشد زیرا در زمان پیاده روی فشار زیادی به پاشنه پا وارد می‌شود و همین امر موجب کمر درد و پا درد می‌شود. همچنین در زمان پیاده روی تماس پا به زمین از پاشنه به سمت پنجه است بنابراین کفی انعطاف پذیر بهترین گزینه برای شما است. با داشتن کفی پلی اورتان در کفش شما می توانید خاصیت انعطاف پذیری گفته شده را کاملا به وضوح احساس کنید. زیره هایپلی اورتان سبک تر، راحت تر، قابل انعطاف تر و در برابر سایش مقاومتر بوده و دوام آنها بیشتر است و بعد از گذشت زمان، اصطکاک آن به صورت جزئی کاهش می یابد و درجه سختی آن نسبت به لاستیک نیتریل کمتر است، به همین دلیل شوک های فشاری را جذب میکند. ظاهر این زیره ها توپر بوده و در حالت خم کردن انعطاف بیشتری داشته و با فشار انگشتان دست، داخل می-روند. به هنگام خرید کفش باید به این نکته نیز دقت کرد که کف زیره صاف و صیقلی  نباشد بلکه دارای یکسری برجستگی باشد.

•    برندهای معتبر کفش را انتخاب کنید
بهترین انتخاب برای شما کفش‌های برند و معتبر است زیرا این کفش‌ها با استاندارد و کیفیت خوبی تولید می‌شوند. لازم است ابتدا از کیفیت کفش مطمئن شوید و سپس آن را خریداری کنید.

;