چگونه چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟

چگونه چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟

چگونه چرم طبیعی را از مصنوعی تشخیص دهیم؟

بارها برای ما اتفاق افتاده است که هنگام انتخاب کفش و یا کیف خاص، همیشه توقف می کنیم تا بررسی کنیم که آیا این کفش یا کیف از چرم است یا چرم مصنوعی. با این حال، برخی از ما نمی دانیم چگونه تفاوت بین این دو ماده را تشخیص دهیم و فقط می توانیم از میان طرح ها و رنگها یکی را انتخاب کنیم، به طور خلاصه، تشخیص تفاوت بین یک محصول چرم اصل و یک محصول چرم مصنوعی همیشه به این راحتی نیست. . و برای مردم عادی تشخیص این که آیا یک محصول چرم واقعی است یا خیر، مشکل است... بنابراین، چرم واقعی و مصنوعی چیست ؟
استفاده از حواس سه گانه
یکی از عواملی که ما می توانیم از آن برای تشخیص چرم کمک بگیریم 
1.    استفاده از حواسه سه گانه می باشد. 
•    حس بویایی 
•    حس بینایی
•    حس المسه
1.1.    حس بویایی: چرم طبیعی بوی خاص خودش را دارد اما این موضوع به خودی خود نمی تواند اصل یا غیر اصل بودن چرم را به وضوح برای ما مشخص کند به این علت که وجود عطرهای مصنوعی برای بودار کردن چرم وجود دارد.
1.2.    حس بینایی: هنگام خرید کیف و یا کفش به سطح محصول نگاه کنید.سطح چرم طبیعی هموار و دانه دان با منافذ کوچک و خطوط مورب می باشد و بالعکس چرم مصنوعی سطح کامل و بسیار براق دارد و از خطوط مورب و دانه دانه در ان خبری نیست. 
1.3.    حس لامسه: وقتی شما یک کیف یا کفش چرم خریداری میکند جنس چرم گویای اصل یا تقلبی بودن آن است. جنس کفش چرم نرم و منعطف است یعنی اگر فشاری به این محصول وارد شود چروکیده شده و به حالت قبل خود باز میگردد در صورتی که جنس چرم مصنوعی سخت است.همچنین چرم نسبت به خراش واکنش نشان داده و به اصطالح گل پوست می شود. 

2. حرارت
 تست حرارت از جمله تست های است که اصل یا غیر اصل بودن چرم را به وضوح نشان می دهد. اگر شما از یک فروشگاه معتبر محصول خود را خریداری می کنید الزم نیست این تست را امتحان کنید. در صورتی ک چرم به گرما واکنش نشان داد (بوی پالستیک و جمع شدن رویه کفش) نشان دهنده غیر اصل بودن چرم است. الزام به ذکر است این عمل را برای چند ثانیه در فاصله دور از محصول انجام دهید. 

3. رطوبت 
تست رطوبت یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص چرم اصل از غیر اصل است. منظور از تست رطوبت استفاده از چند قطره آب روی محصول است. بسته به چرم انتخابی شما چرم می تواند ضد آب باشد یا خیر. چرم هایی که مات هستند خاصیت آب گریز بودن را ندارند. طبق مباحث قبلی رویه چرم خاصیت آب گریز بودن را دارد ولی رویه داخل کفش به دلیل خاصیت تنفس پذیری چرم و عدم بو گرفتن داخل کفش خاصیت آب گریز بودن را ندارد. شما می توانید چند قطره آب روی کفش ریخته آب بنا به دالیل گفته شده نباید جذب کفش شود. و اگر این چند قطره آب را داخل رویه کفش بریزید آب جذب کفش می شود.

4. قیمت 
چرم طبیعی دارای قیمت بالایی نسبت به چرم غیر اصل است ولی این گزینه به تنهایی معرف اصل بودن یا نبودن چرم نیست از آن جهت که یکسری افراد سودجو چرم مصنوعی را به قیمت چرم اصل به فروش می رساند. پس باز به این نکته مهم می رسیم که کفش ها از فروشگاه ها با برندهای معتبر خریداری شود.

5. انعطاف پذیری
 چرم طبیعی در برابر خم شدن حالت خود را از دست نمی دهد و کامال منعطف است.الزام به ذکر است که خم کردن کفش های مجلسی زنانه و مردانه آن هم در فروشگاه معتبر اصال کار صحیحی نیست از آن جهت که کفش مجلسی همان طور که از اسمش پیداست خاصیت سخت تر نسبت به کفش های طبی و راحتی دارد. پس حداالمکان کفش های مجلسی را خم نکنید.

6. واکس زدن
 یکی دیگر از روش های تشخیص چرم واکس زدن محصول است. هنگامی که چرم طبیعی را واکس می زنید این امر موجب مات شدن کیف و کفش شما می شود. در صورتی که چرم مصنوعی با واکس زد چرم شفاف می شود. 

7. هک شدن برند کفش بر روی محصولات
بیشتر برندهای معتبر چرم از آن جهت که به محصول خود و جنس محصولاتشان مطمئن هستند برندهای خود را برروی محصولاتشان به وسیله دستگاه های مربوطه هک می کنند. با این کار خرید محصولات با خیال راحت تر انجام می شود.

تولیدی کفش پاروپا در نظر دارد با اطمینان کافی و اگاهانه خرید خود را انجام بدهید.

;